Menu

Menu
  • EN
  • Usługi
  • Klienci
  • Sponsoring
  • Dla mediów
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Szkolenia
  • Blog
  • Zostań naszym klientem
  • EN
  • Usługi
  • Klienci
  • Sponsoring
  • Dla mediów
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Szkolenia
  • Zostań naszym klientem
  • Doradztwo i audyt RODO
  • Outsourcing Inspektora Ochrony Danych / IOD
  • Audyt i wdrożenie NIS2 I KSC
  • Doradztwo w zakresie sztucznej inteligencji / AI
  • Inne obszary
    • Doradztwo w zakresie DORA (Rozporządzenie o cyfrowej odporności operacyjnej)
    • RODO dla grup kapitałowych
    • Międzynarodowe doradztwo w zakresie RODO
    • Wsparcie w przypadku naruszenia RODO
    • Wdrożenie systemu zgłaszania naruszeń i ochrony sygnalistów (Whistleblowing System)
    • Compliance
    • Audyt plików cookie
    • Bezpieczeństwo informacji
    • Ochrona informacji niejawnych
    • Własność intelektualna
    • Ciągłość działania
    • Procedury i standardy organizacyjne
    • E-commerce
    • Korporacje
    • Technologie, media, telekomunikacja
    • Audyt
    • Doradztwo
    • Outsourcing
  • Co możemy dla Ciebie zrobić?
Menu

JDS Consulting jest ekspertem w dostarczaniu rozwiązań prawno-organizacyjnych z zakresu bezpieczeństwa informacji dla biznesu.

Nasze cele to zapewnienie zgodności z przepisami i normami oraz wykorzystanie obowiązujących regulacji do zabezpieczenia działalności.

Reprezentujemy Klientów przed organami UODO, PIP, NFZ, UOKiK, ABW.

Współpracując z nami zwiększasz zaufanie swoich klientów.

Jeśli są Państwo zainteresowani usługami z określonych obszarów naszej działalności, zapraszamy do zapoznania się ze szczegółową ofertą bądź bezpośredni kontakt z naszym biurem.

Zobacz ofertę Skontaktuj się
Powrót

WARSZTATY Zasady prowadzenia akt pracowniczych w 2019 r.

  • Opis
  • Agenda
  • Warunki udziału

Szanowni Państwo,

 

 

Szerokie zmiany w przepisach prawa, które weszły w życie w 2019 r. wprowadziły szereg odmienności w stosunku do dotychczasowych zasad prowadzenia dokumentacji pracowniczej. Niniejsze szkolenie ma na celu uporządkowanie i usystematyzowanie zagadnień związanych z prowadzeniem akt zarówno w formie papierowej jak i w formie elektronicznej, od chwili zgłoszenia kandydata do pracy, po jego zatrudnienie aż do momentu rozwiązania stosunku pracy.

 

Rekrutacja pracownika. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, których dokumentów można żądać od kandydata do pracy w toku rekrutacji, a których bezwzględnie nie można pozyskiwać, a także jak długo można je przechowywać w zależności czy doszło do nawiązania stosunku pracy czy też nie.

Zatrudnienie pracownika. Zostaną omówione aspekty związane z gromadzeniem dokumentacji do akt pracowniczych, w tym w szczególności pozyskiwanie kserokopii dokumentów oraz problematyka i odpowiedzialność, w związku z przetwarzaniem tzw. danych nadmiarowych.

Rozwiązanie stosunku pracy. Jak długo przechowywać dokumentację pracowniczą po zmianach przepisów prawa pracy – omówienie przepisów przejściowych i dostosowujących? Jakie obowiązki ma pracodawca względem osoby, która nie jest już pracownikiem?

Dokumentacja cudzoziemców. Porównanie obowiązków pracodawcy przetwarzającego dane polskich i zagranicznych pracowników.

Odpowiedzialność pracodawcy związana z przetwarzaniem dokumentacji pracowniczej. Odpowiedzialność administracyjna, cywilnoprawna oraz karna.

 

Nadto, w toku szkolenia zostanie zaprezentowana tabela porównawcza, rozstrzygająca które rodzaje dokumentacji można przetwarzać wobec pracowników zatrudnionych przed 1 stycznia 2019 r., a które po tym czasie.

 

Niniejsze szkolenie będzie również platformą do wymiany doświadczeń w wykładowcami oraz pomiędzy uczestnikami

 

W ramach szkolenia będą zaprezentowane wzory dokumentów, które znajdziecie Państwo również na łamach portalu odoserwis.pl. Dla każdego uczestnika oferujemy półroczny abonament dostępowy w cenie szkolenia.

 

Gwarantujemy najwyższą jakość.

 

Serdecznie zapraszamy!

Anna Rybak

Business Development Manager

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem szkolenia.


10.00

OTWARCIE WARSZTATÓW

10.00-10.30

I. Wprowadzenie do zmian w przepisach prawa pracy od 2019 r.

  • Jakich danych można żądać w toku rekrutacji pracowników?
  • Dokumenty rekrutacyjne - które dane pracodawca może przetwarzać po zatrudnieniu pracownika a które dane powinien na trwałe usunąć, jeżeli nie zatrudnił danej osoby?
  • Okres przetwarzania dokumentów rekrutacyjnych
  • Status osoby skierowanej na badanie wstępne
  • Przepisy intertemporalne – które regulacje należy zastosować, celem pozostania w zgodności z prawem?
10.30-11.45

II. Obowiązki informacyjne pracodawcy oraz zarządzanie zgodami na przetwarzanie danych osobowych

  • Określenie Obowiązki informacyjne pracodawcy na podstawie art. 13 i 14 RODO
  • Monitoring pracowników – wzór klauzuli informacyjnej
  • Obowiązki informacyjne w obszarze BHP
  • Obowiązki informacyjne w Regulaminie pracy
  • Obowiązki informacyjne w Regulaminie wynagradzania
  • Zgoda pracownika na przetwarzanie danych osobowych – kiedy jest wymagana?
11.45-12.00

PRZERWA

12.00-13.00

III. Zawartość akt pracowniczych w zależności od chwili nawiązania stosunku pracy

  • Zawartość akt pracownika, tj. które dokumenty powinny znajdować się w aktach a których bezwzględnie nie można pozyskiwać? – tabela porównawcza
  • Kserokopie dokumentów – czy zawsze można kopiować w celach dowodowych?
  • Okres przechowywania dokumentacji pracowniczej
  • Zachowanie w tajemnicy danych osobowych przez pracowników oraz udokumentowanie zapoznanie się z dokumentacją ochrony danych osobowych
  • Możliwość umieszczenia w aktach pracowniczych danych, które nie zostały przewidziane obowiązujących przepisach prawa
13.00-13.30

OBIAD

13.30-14.30

IV. Odpowiedzialność pracodawcy związana z przetwarzaniem danych osobowych w aktach pracowniczych

  • Odpowiedzialność administracyjna pracodawcy na podstawie przepisów RODO
  • Odpowiedzialność cywilnoprawna pracodawcy względem kandydatów do pracy \ pracowników
  • Odpowiedzialność karna pracodawcy związana z przetwarzaniem danych osobowych pracowników
14.30-14.45

PRZERWA

14.45-16.30

V. Postępowanie z dokumentacją cudzoziemców

  • Dokumentacja cudzoziemca w zależności od sposobu nawiązania stosunku pracy – prawa i obowiązki pracodawcy
  • Dokumentacja nadmiarowa zgromadzona w toku rekrutacji
  • Udostępnianie danych cudzoziemców
  • Problematyka tłumaczenia dokumentacji cudzoziemców
  • Okres przechowywania danych cudzoziemców
16.30-17.00

VI. Panel dyskusyjny

  • Pytania uczestników
  • W jaki sposób ustalić okresy przetwarzania dokumentacji pracowniczej?
  • Dyskusja
17.00

ZAKOŃCZENIE WARSZTATÓW

Zgłoszenie udziału do 07.10.2019 r. (wymagana wpłata do dnia 16.10.2019):

□  590 zł + 23 % VAT - cena obejmuje udział w szkoleniu oraz dostęp do pełnych treści odoserwis.pl na okres pół roku (183 dni)

 

Zgłoszenie udziału po 07.10.2019 r. (wymagana wpłata do dnia 16.10.2019):

□  890 zł + 23 % VAT - cena obejmuje udział w szkoleniu oraz dostęp do pełnych treści odoserwis.pl na okres pół roku (183 dni)

(cena obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, konsultacje z wykładowcą, przerwy kawowe, obiad, wydanie certyfikatu oraz dostęp do odoserwis.pl w zależności od wybranej opcji płatności)

Brak płatności w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia spowoduje wzrost opłaty o 10% kwoty brutto

 

RABATY:

●10 % dla osób, które posiadają aktualne certyfikaty uczestnictwa z poprzednich przedsięwzięć JDS Consulting:

(okres korzystania z rabatów wynosi 1 rok od daty wydania ostatniego posiadanego przez Państwa dokumentu)

● w przypadku uczestnictwa dwóch lub więcej osób z jednej firmy/instytucji, koszt uczestnictwa każdej z nich należy pomniejszyć o 5 %

 

UWAGA:

Rabaty nie podlegają sumowaniu

9 pażdziernika 2019

City Solei Boutique Hotel, ul. Wenecjańska 10, Poznań

Tweet

Kto powinien uczestniczyć w szkoleniu?

Osoby zajmujące się sprawami pracowniczymi w tym: 

Specjaliści ds. rekrutacji

Specjaliści ds. kadr i płac 

Specjaliści ds. szkoleń 

Specjaliści ds. oceny i rozwoju 

HR Business Partner

HR Manager

Headhunter

Osoby zajmujące się ochroną danych osobowych

Inspektorzy Ochrony Danych 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Anna Rybak

22 651 60 31

884 999 092

a.rybak@jds.com.pl

  • Strona główna
  • EN
  • Usługi
  • Klienci
  • Sponsoring
  • Dla mediów
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Szkolenia
  • Blog

Oferta

  • Doradztwo i audyt RODO
  • Outsourcing Inspektora Ochrony Danych / IOD
  • Audyt i wdrożenie NIS2 I KSC
  • Doradztwo w zakresie sztucznej inteligencji / AI
  • Doradztwo w zakresie DORA (Rozporządzenie o cyfrowej odporności operacyjnej)
  • RODO dla grup kapitałowych
  • Międzynarodowe doradztwo w zakresie RODO
  • Wsparcie w przypadku naruszenia RODO
  • Wdrożenie systemu zgłaszania naruszeń i ochrony sygnalistów (Whistleblowing System)
  • Compliance
  • Audyt plików cookie
  • Bezpieczeństwo informacji
  • Ochrona informacji niejawnych
  • Własność intelektualna
  • Ciągłość działania
  • Procedury i standardy organizacyjne
  • E-commerce
  • Korporacje
  • Technologie, media, telekomunikacja
  • Audyt
  • Doradztwo
  • Outsourcing

Dane firmowe

JDS Consulting sp. z o.o. sp.k.
Siedziba:
ul. Gorzelnicza 9, 04-212 Warszawa

Zobacz na mapie

Oddział w Gdyni:
ul. Świętojańska 9 lok. 1 "B", 81-368 Gdynia

Zobacz na mapie

NIP:

1132742035

REGON:

141620590

Zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000315726

Dane Kontaktowe

W przypadku zainteresowania nawiązaniem współpracy prosimy o kontakt:

tel:

22 651 60 31

e-mail:

office@jds.com.pl

Zobacz pełne dane

©2015 JDS Consulting. Wszystkie prawa zastrzeżone

Polityka Prywatności

Cookies