Menu

Menu
  • EN
  • Usługi
  • Klienci
  • Sponsoring
  • Dla mediów
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Szkolenia
  • Blog
  • Zostań naszym klientem
  • EN
  • Usługi
  • Klienci
  • Sponsoring
  • Dla mediów
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Szkolenia
  • Zostań naszym klientem
  • Doradztwo i audyt RODO
  • Outsourcing Inspektora Ochrony Danych / IOD
  • Audyt i wdrożenie NIS2 I KSC
  • Doradztwo w zakresie sztucznej inteligencji / AI
  • Inne obszary
    • Doradztwo w zakresie DORA (Rozporządzenie o cyfrowej odporności operacyjnej)
    • RODO dla grup kapitałowych
    • Międzynarodowe doradztwo w zakresie RODO
    • Wsparcie w przypadku naruszenia RODO
    • Wdrożenie systemu zgłaszania naruszeń i ochrony sygnalistów (Whistleblowing System)
    • Compliance
    • Audyt plików cookie
    • Bezpieczeństwo informacji
    • Ochrona informacji niejawnych
    • Własność intelektualna
    • Ciągłość działania
    • Procedury i standardy organizacyjne
    • E-commerce
    • Korporacje
    • Technologie, media, telekomunikacja
    • Audyt
    • Doradztwo
    • Outsourcing
  • Co możemy dla Ciebie zrobić?
Menu

JDS Consulting jest ekspertem w dostarczaniu rozwiązań prawno-organizacyjnych z zakresu bezpieczeństwa informacji dla biznesu.

Nasze cele to zapewnienie zgodności z przepisami i normami oraz wykorzystanie obowiązujących regulacji do zabezpieczenia działalności.

Reprezentujemy Klientów przed organami UODO, PIP, NFZ, UOKiK, ABW.

Współpracując z nami zwiększasz zaufanie swoich klientów.

Jeśli są Państwo zainteresowani usługami z określonych obszarów naszej działalności, zapraszamy do zapoznania się ze szczegółową ofertą bądź bezpośredni kontakt z naszym biurem.

Zobacz ofertę Skontaktuj się
Powrót

2-DNIOWE SZKOLENIE WARSZTATOWE: „Praktyczne zasady archiwizacji dokumentacji niejawnej po zmianie przepisów archiwizacyjnych i wejściu nowych przepisów wykonawczych” KOD SZKOLENIA 05

  • Opis
  • Agenda
  • Warunki udziału

Szanowni Państwo,

Przepisy ustawy o ochronie informacji niejawnych wraz z przepisami wykonawczymi, a także szereg zaleceń służb ochrony państwa określają bardzo szeroki obszar odpowiedzialności pełnomocnika ochrony informacji niejawnych, pozostałego personelu pionu ochrony jak również kierowników jednostek organizacyjnych. Prawidłowa realizacja tak wielu obowiązków wymaga posiadania dużej wiedzy teoretycznej i praktycznej dla właściwego zabezpieczenia przetwarzanych informacji niejawnych w swojej organizacji. Stosowanie wyżej wymienionych przepisów i zaleceń Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Służby Kontrwywiadu Wojskowego zmusza do nieustannego pogłębiania wiedzy i wymiany doświadczeń w ramach odpowiednich szkoleń. Szkolenia te, powinny poruszać dogłębnie zakres zagadnień, które umożliwią zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce.

 

Niniejszym zapraszamy Państwa do udziału w pięciu specjalistycznych szkoleniach poświęconych różnorodnym aspektom ochrony informacji niejawnych:

  • 2-dniowe szkolenie doskonalące: „Praktyka wykonywania zadań Pełnomocnika ds. OIN zgodnie z ustawą i przepisami wykonawczymi” KOD SZKOLENIA 01
  • 2-dniowe szkolenie warsztatowe: „Praktyczne przygotowanie i aktualizacja dokumentacji bezpieczeństwa fizycznego przez Pełnomocnika ds. OIN” KOD SZKOLENIA 02
  • 3-dniowe szkolenie warsztatowe: „Praktyczna obsługa kancelarii tajnej (niejawnej)” KOD SZKOLENIA 03
  • 2-dniowe szkolenie warsztatowe: „Praktyczne przygotowanie do akredytacji i reakredytacji systemu teleinformatycznego służącego do przetwarzania informacji niejawnych” KOD SZKOLENIA 04
  • 2-dniowe szkolenie warsztatowe: „Praktyczne zasady archiwizacji dokumentacji niejawnej po zmianie przepisów archiwizacyjnych i wejściu nowych przepisów wykonawczych” KOD SZKOLENIA 05

 

Terminy i miejsca szkoleń znajdują się na załączonym formularzu

 

Nabyta podczas szkoleń wiedza jak i praktyczne umiejętności rozwiązywania zadań pozwolą uczestnikom na łatwiejsze poruszanie się w gąszczu przepisów i zaleceń w obszarze ochrony informacji niejawnych zarówno w sferze cywilnej jak i  wojskowej.

 

Dla tych z Państwa, którzy zajmują się dodatkowo ochroną danych osobowych oferujemy zakup półrocznego dostępu do pełnych treści serwisu zawierającego liczne wzory dokumentów i szereg praktycznych wskazówek w tym zakresie w promocyjnej cenie.

 

UWAGA! Ilość miejsc ograniczona! Decyduje kolejność zgłoszeń. Gwarantujemy profesjonalny poziom merytoryczny i organizacyjny szkoleń. Zapraszamy do zapoznania się z załączonymi informacjami o szkoleniach.

 

W celu pełnego uczestnictwa w szkoleniach, zalecamy zabranie na zajęcia własnych laptopów.                     

 

Serdecznie zapraszamy!

Sylwia Kokora Menadżer Projektu

 

Wybierz udział w szkoleniu i zyskaj tablet LENOVO z materiałami szkoleniowymi i wzorami dokumentów w wersji elektronicznej! – opcje do wyboru na załączonym formularzu

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem szkolenia.


9.00

DZIEŃ I ROZPOCZĘCIE WARSZTATÓW

9.00-10.00

Ochrona informacji niejawnych

  • aktualne regulacje prawne
  • przypomnienie podstawowych pojęć z zakresu ochrony informacji niejawnych
  • zagadnienia strukturalno-organizacyjne i techniczne
  • prawo archiwalne a prawo ochrony informacji niejawnych
  • przepisy w zakresie dokumentów niejawnych regulujące funkcjonowanie prac kancelaryjno-archiwalnej
  • instrukcja o postępowaniu z dokumentacją niejawną
10.00-10.15

PRZERWA

10.15-12.00

Prawo archiwalne i podstawowe pojęcia archiwistyki

  • źródła powszechnie obowiązującego prawa archiwalnego w tym akty wykonawcze i akty resortowe
  • prawo archiwalne z uwzględnieniem zmian z 2015 roku a inne przepisy
  • podmioty tworzące materiały archiwalne  (i kto o tym decyduje)
  • obowiązki jednostek tworzących państwowy i niepaństwowy zasób archiwalny
  • omówienie podstawowych pojęć archiwistyki:

- zasób archiwalny i jego podział

- rodzaje dokumentacji i kryteria jej podziału

- klasyfikacja i kwalifikacja archiwalna

- materiały archiwalne

- dokumentacja niearchiwalna w tym: 

  • okresy przechowywania dokumentacji niearchiwalnej
  • zasady odpowiedzialności za właściwe określanie okresu przechowywania akt

- ekspertyza archiwalna

- kategorie archiwalne komputerowych baz danych

12.00-13.00

OBIAD

13.00-14.30

Wewnętrzne przepisy kancelaryjno-archiwalne jednostek organizacyjnych

  • dokumenty obligatoryjne w jednostkach organizacyjnych dotyczące pracy archiwalnej
  •  instrukcja kancelaryjna:

- zakres dokumentu, zasady opracowania, aktualizacji i zatwierdzania

- system kancelaryjny

- postępowanie z dokumentami (pismo na stanowisku pracy) – znak sprawy, rejestracja w sprawach, opisywanie i prowadzenie teczek aktowych, spis spraw

  • jednolity rzeczowy wykaz akt: budowa, sposób posługiwania się, klasy akt typowych i właściwych dla podmiotu
  • instrukcja o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego: zakres dokumentu, zasady opracowania, aktualizacji i zatwierdzania
  • archiwum zakładowe – rola i zadania (gromadzenie, przechowywanie, przekazywanie do archiwów państwowych, brakowanie)
14.30-14.45

PRZERWA

14.45-16.15

Stosowanie przepisów kancelaryjno-archiwalnych w pracy z dokumentacją niejawną

  • ustalanie klauzuli tajności
  • zasady zmian klauzul tajności
  • oznaczanie dokumentacji niejawnej
  • oznaczanie trwale oprawionych dokumentów
  • oznaczanie załączników
  • oznaczanie kopii, odpisów, wyciągów, wypisów, tłumaczeń
16.15-17.15

Zasady przekazywania dokumentacji do archiwum

  • przygotowywanie dokumentacji niejawnej do przekazania do archiwum
  • przekazywanie materiałów archiwalnych z kancelarii tajnej do archiwum
  • kryteria kompletowania akt w teczkach
  • zasady opisywania teczek
  • porządkowanie akt wewnątrz teczek
  • procedury przekazywania dokumentacji
  • zasady przygotowywania spisów zdawczo-odbiorczych
  • potwierdzanie przyjęcia dokumentacji przez archiwum
  • dokumentowanie przekazania akt przez kancelarię tajną
19.00

KOLACJA I SPOTKANIE INTEGRACYJNE

8.30

DZIEŃ 2

8.30-10.30

Zajęcia praktyczne w zakresie porządkowania dokumentacji, opisywania teczek i przygotowywania spisów zdawczo-odbiorczych – INDYWIDUALNE ĆWICZENIE PRAKTYCZNE

  • porządkowanie dokumentacji – kompletowanie akt do poszczególnych teczek
  • nadawanie właściwego układu wewnętrznego materiałom archiwalnym oraz dokumentacji niearchiwalnej w teczkach
  • opisywanie teczek
  • przygotowywanie spisów zdawczo-odbiorczych
10.30-10.45

PRZERWA

10.45-12.15

Brakowanie dokumentacji - Cz. 1

  • ocena przydatności dokumentacji niearchiwalnej dla celów praktycznych
  • komisja do brakowania – powoływanie, zadania komisji, protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej, spis dokumentacji niearchiwalnej przeznaczonej do zniszczenia
  • tryb uzyskania zezwoleń na brakowanie – zasady przygotowywania wniosków o wydanie zezwoleń na brakowanie
12.15-13.00

OBIAD

13.00-14.00

Brakowanie dokumentacji - Cz. 2

  • proces fizycznego niszczenia dokumentacji - zasady niszczenia nośników informacji (magnetycznych, optycznych, elektronicznych itp.); normy niszczenia dokumentacji,
  • odnotowywanie faktu zniszczenia w urządzeniach ewidencyjnych
  • zasady archiwizacji protokołów zniszczenia dokumentów
14.30-14.45

PRZERWA

14.45-16.15

Brakowanie dokumentacji niejawnej - INDYWIDUALNE ĆWICZENIE PRAKTYCZNE

  • praktyczna ocena dokumentacji niearchiwalnej
  • przygotowywanie spisów dokumentacji niearchiwalnej przeznaczonej do brakowania
  • powoływanie komisji
  • przygotowanie protokołu brakowania dokumentacji
  • przygotowanie dokumentów do zniszczenia
  • dokumentowanie brakowania – przygotowywanie protokołu zniszczenia
16.15-16.45

Udostępnianie dokumentacji niejawnej w archiwum

  • udostępnianie materiałów archiwalnych na podstawie art. 17 ustawy o archiwach
  • możliwości wcześniejszego udostępniania materiałów archiwalnych
  • podmioty upoważnione do wcześniejszego udostępniania materiałów archiwalnych
  • zasady wnioskowania o wcześniejsze udostępnienie i tryb udostępnienia
  • możliwość udostępniania materiałów archiwalnych z archiwów wyodrębnionych
  • wymogi w zakresie udostępniania materiałów archiwalnych z archiwów wyodrębnionych
  • ograniczenia techniczne w udostępnianiu materiałów archiwalnych przez archiwa wyodrębnione
  • koszty udostępniania materiałów archiwalnych
  • udostępnianie materiałów archiwalnych zawierających informacje niejawne
16.45

PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE WARSZTATÓW

□ kod szkolenia: 05,  termin: 18-19 lipca 2016 r., miejsce: Hotel Royal Arkadia, ul. Bronisława Czecha 10, Warszawa

1190 zł + 23 % VAT - cena udziału 1 osoby bez zakwaterowania

 

OPCJE DODATKOWE:

 

□ zakwaterowanie w pokoju 2-osobowym + kolacja – 179 zł + 23% VAT za jedną dobę

□ zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym + kolacja – 279 zł + 23% VAT za jedną dobę

□ materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej z tabletem – 299 zł + 23% VAT

□ dostęp do pełnych treści odoserwis.pl na okres 183 dni (pół roku) cena promocyjna – 400 zł + 23% VAT   -

 

RABATY:

● 10 % dla osób, które posiadają aktualne certyfikaty uczestnictwa z poprzednich przedsięwzięć JDS Consulting:

(okres korzystania z rabatów wynosi 1 rok od daty wydania ostatniego posiadanego przez Państwa dokumentu)

● w przypadku uczestnictwa dwóch lub więcej osób z jednej firmy/instytucji, koszt uczestnictwa każdej z nich należy pomniejszyć o 5 %

Rabaty nie podlegają sumowaniu

18 lipca 2016

Hotel Arkadia Royal, ul. Bronisława Czecha 10, Warszawa

Tweet

Kto powinien uczestniczyć w szkoleniu?

Osoby zajmujące się ochroną informacji niejawnych:

Przedstawiciele Zarządów (kierownicy jednostek organizacyjnych)

Pełnomocnicy ds. ochrony informacji niejawnych

Inspektorzy Bezpieczeństwa Teleinformatycznego

Administratorzy Systemów Informatycznych

Kierownicy i pracownicy kancelarii tajnych (niejawnych)

Pracownicy archiwum zakładowego

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Sylwia Kokora

22 651 60 31

884 999 892

s.kokora@jds.com.pl

  • Strona główna
  • EN
  • Usługi
  • Klienci
  • Sponsoring
  • Dla mediów
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Szkolenia
  • Blog

Oferta

  • Doradztwo i audyt RODO
  • Outsourcing Inspektora Ochrony Danych / IOD
  • Audyt i wdrożenie NIS2 I KSC
  • Doradztwo w zakresie sztucznej inteligencji / AI
  • Doradztwo w zakresie DORA (Rozporządzenie o cyfrowej odporności operacyjnej)
  • RODO dla grup kapitałowych
  • Międzynarodowe doradztwo w zakresie RODO
  • Wsparcie w przypadku naruszenia RODO
  • Wdrożenie systemu zgłaszania naruszeń i ochrony sygnalistów (Whistleblowing System)
  • Compliance
  • Audyt plików cookie
  • Bezpieczeństwo informacji
  • Ochrona informacji niejawnych
  • Własność intelektualna
  • Ciągłość działania
  • Procedury i standardy organizacyjne
  • E-commerce
  • Korporacje
  • Technologie, media, telekomunikacja
  • Audyt
  • Doradztwo
  • Outsourcing

Dane firmowe

JDS Consulting sp. z o.o. sp.k.
Siedziba:
ul. Gorzelnicza 9, 04-212 Warszawa

Zobacz na mapie

Oddział w Gdyni:
ul. Świętojańska 9 lok. 1 "B", 81-368 Gdynia

Zobacz na mapie

NIP:

1132742035

REGON:

141620590

Zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000315726

Dane Kontaktowe

W przypadku zainteresowania nawiązaniem współpracy prosimy o kontakt:

tel:

22 651 60 31

e-mail:

office@jds.com.pl

Zobacz pełne dane

©2015 JDS Consulting. Wszystkie prawa zastrzeżone

Polityka Prywatności

Cookies