Menu

Menu
  • EN
  • Usługi
  • Klienci
  • Sponsoring
  • Dla mediów
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Szkolenia
  • Blog
  • Zostań naszym klientem
  • EN
  • Usługi
  • Klienci
  • Sponsoring
  • Dla mediów
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Szkolenia
  • Zostań naszym klientem
  • Doradztwo i audyt RODO
  • Outsourcing Inspektora Ochrony Danych / IOD
  • Audyt i wdrożenie NIS2 I KSC
  • Doradztwo w zakresie sztucznej inteligencji / AI
  • Inne obszary
    • Doradztwo w zakresie DORA (Rozporządzenie o cyfrowej odporności operacyjnej)
    • RODO dla grup kapitałowych
    • Międzynarodowe doradztwo w zakresie RODO
    • Wsparcie w przypadku naruszenia RODO
    • Wdrożenie systemu zgłaszania naruszeń i ochrony sygnalistów (Whistleblowing System)
    • Compliance
    • Audyt plików cookie
    • Bezpieczeństwo informacji
    • Ochrona informacji niejawnych
    • Własność intelektualna
    • Ciągłość działania
    • Procedury i standardy organizacyjne
    • E-commerce
    • Korporacje
    • Technologie, media, telekomunikacja
    • Audyt
    • Doradztwo
    • Outsourcing
  • Co możemy dla Ciebie zrobić?
Menu

JDS Consulting jest ekspertem w dostarczaniu rozwiązań prawno-organizacyjnych z zakresu bezpieczeństwa informacji dla biznesu.

Nasze cele to zapewnienie zgodności z przepisami i normami oraz wykorzystanie obowiązujących regulacji do zabezpieczenia działalności.

Reprezentujemy Klientów przed organami UODO, PIP, NFZ, UOKiK, ABW.

Współpracując z nami zwiększasz zaufanie swoich klientów.

Jeśli są Państwo zainteresowani usługami z określonych obszarów naszej działalności, zapraszamy do zapoznania się ze szczegółową ofertą bądź bezpośredni kontakt z naszym biurem.

Zobacz ofertę Skontaktuj się
Powrót

FORUM Członków Zarządów oraz Administratorów Bezpieczeństwa Informacji Spółdzielni Mieszkaniowych

  • Opis
  • Agenda
  • Warunki udziału

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na liczne zapytania od spółdzielni mieszkaniowych dotyczące zmieniających się obowiązków w zakresie ochrony danych osobowych, mamy przyjemność zaprosić Państwa na kolejne organizowane przez nas Forum Członków Zarządów oraz Administratorów Bezpieczeństwa Informacji Spółdzielni Mieszkaniowych.

 

Tematyka Forum jest poświęcona w całości szczegółowym wyjaśnieniom zmian jakie spółdzielnie będą musiały wprowadzić w swoim funkcjonowaniu w związku z rozpoczęciem obowiązywania Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) jak również w oparciu o projekt nowej polskiej ustawy o ochronie danych osobowych, której pierwsza wersja została opublikowana w dniu 28 marca 2017 r.

 

Idea zorganizowania tego typu Forum powstała w wyniku przekazywanych nam przez przedstawicieli spółdzielni mieszkaniowych licznych zapytań, w jaki sposób i kiedy należy przystąpić do wdrożenia postanowień RODO. Odmiennie od aktualnych regulacji, na gruncie RODO nie wszystkie podmioty będą miały te same obowiązki. Zakres obligatoryjnych i wdrażanych rozwiązań związany będzie m.in. z wielkością spółdzielni oraz wybranymi aspektami funkcjonowania. Różnice mogą być o tyle istotne, że błędne ich określenie może narażać zarządy spółdzielni na dotkliwą odpowiedzialność finansową. Wdrożenie zbyt wysokich wymagań z drugiej strony, gdy w rzeczywistości nie muszą być spełniane, oznaczać może niepotrzebne ponoszenie wysokich nakładów i utrudnianie bieżącego funkcjonowania spółdzielni.

 

W związku z powyższym, niezbędne jest pełne zrozumienie istoty nowych regulacji zarówno przez zarządy spółdzielni jak i osoby aktualnie pełniące funkcje Administratorów Bezpieczeństwa Informacji, które powinny brać udział w procesie dostosowywania spółdzielni do nowych wymogów.

 

Podczas naszego spotkania będą omówione takie obszary tematyczne jak:

 

  • wpływ Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych na działalność spółdzielni mieszkaniowych
  • porównanie najważniejszych obowiązków ciążących na spółdzielniach mieszkaniowych na gruncie aktualnych i przyszłych przepisów, w tym na podstawie projektu nowej ustawy o ochronie danych osobowych
  • omówienie nowych obowiązków spółdzielni, nie występujących w aktualnych regulacjach
  • omówienie programu 12 kroków do pełnego wdrożenia RODO w odniesieniu do działalności spółdzielni
  • przedstawienie informacji w zakresie powoływania funkcji Inspektora Ochrony Danych w spółdzielniach
  • omówienie zakresu odpowiedzialności spółdzielni i jej zarządów za brak zgodności z nowymi regulacjami

 

Ostatnią częścią  Forum będzie panel dyskusyjny z udziałem naszych wykładowców – prawników i radców prawnych, wieloletnich praktyków zarządzania systemami ochrony danych osobowych oraz pełniących na co dzień funkcję ABI w największych w Polsce spółdzielniach mieszkaniowych.

 

Zapraszamy do zapoznania z programem szczegółowym oraz do udziału w naszym Forum.

 

Serdecznie zapraszamy!

Sylwia Kokora Menedżer Projektu

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem szkolenia.


10.00

OTWARCIE FORUM

10.00-10.30

Wpływ Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych /RODO/ na działalność Spółdzielni Mieszkaniowych

  • jak będzie wyglądał system prawa ochrony danych osobowych po rozpoczęciu obowiązywania RODO?
  • czym różni się przygotowanie Spółdzielni do wdrożenia RODO od dotychczas prowadzonych  wdrożeń?
  • kiedy rozpocząć i zakończyć przygotowanie Spółdzielni do nowych przepisów o ochronie danych osobowych?
  • najważniejsze zmiany wprowadzone przez RODO dotyczące Spółdzielni Mieszkaniowych
10.30-11.30

Porównanie obowiązków ciążących na Spółdzielniach Mieszkaniowych na gruncie aktualnych i przyszłych przepisów

  • legalność przetwarzania danych - podstawy prawne przetwarzania danych na gruncie ustawy ochronie danych i ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych – podobieństwa i różnice, ustalenie podstawy przetwarzania danych dla posiadanych zasobów w Spółdzielniach Mieszkaniowych
  • obowiązki informacyjne – pierwotne i wtórne obowiązki informacyjne, formy i zakres ich realizacji
  • prawa podmiotów danych – uprawnienia informacyjne, korekcyjne, do wniesienia sprzeciwu i żądania zaprzestania przetwarzania danych, nowe uprawnienia
  • udostępnianie i przetwarzanie danych
  • zabezpieczenie danych  - aktualne wymagania prawne dla zabezpieczenia danych osobowych, różnice w podejściu dzisiaj i w przyszłości
  • powołanie administratora bezpieczeństwa informacji / powołanie inspektora ochrony danych – czy wszystkie Spółdzielnie będą musiały powoływać inspektorów ochrony danych?
11.30-12.00

PRZERWA

12.00-12.30

Nowe obowiązki niewystępujące w aktualnie obowiązującej ustawie o ochronie danych osobowych

  • zgłaszanie naruszeń i zawiadamianie o naruszeniu
  • ocena skutków dla ochrony danych osobowych
  • nowe rodzaje dokumentacji ochrony danych osobowych
12.30-13.30

12 kroków do pełnego wdrożenia RODO w Spółdzielniach Mieszkaniowych – szczegółowe omówienie

  • uświadomienie zarządów Spółdzielni o potrzebie podjęcia kompleksowych działań w związku z koniecznością wdrożenia RODO
  • powołanie Zespołu ds. wdrożenia lub wybór ekspertów do współpracy
  • inwentaryzacja procesów przetwarzania danych osobowych
  • mapa procesów przetwarzania danych osobowych
  • audyt wymagań RODO (audyt w zakresie spełniania wymagań ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych)
  • przygotowanie check listy wdrożeniowej
  • ocena ryzyka i/lub ocena skutków dla ochrony danych
  • przygotowanie klauzul zgód
  • przygotowanie procedur i polityk, umów
  • wdrożenie procedur i rozwiązań faktycznych, renegocjacje umów
  • powołanie inspektora ochrony danych / specjalisty ds. ochrony danych / zespołu ds. ochrony danych
  • szkolenia dla pracowników z nowych zasad ochrony danych osobowych
13.30-14.15

LUNCH

14.15-15.15

Inspektor ochrony danych w Spółdzielni Mieszkaniowej

  • podstawy powołania inspektora ochrony danych w Spółdzielniach Mieszkaniowych
  • jak przeprowadzić procedurę w zakresie obowiązku lub braku obowiązku powołania inspektora?
  • gwarancje trwałości stosunku prawnego inspektora ochrony danych
  • konflikt interesów oraz tajemnica zawodowa inspektorów w Spółdzielniach Mieszkaniowych
  • obowiązki informacyjne inspektorów ochrony danych
  • zakres obowiązków inspektorów danych w Spółdzielniach Mieszkaniowych - omówienie
  • odpowiedzialność inspektora danych
15.15-15.30

PRZERWA

15.30-15.45

Możliwa odpowiedzialność Spółdzielni i jej Zarządów związana z brakiem zgodności z RODO

  • odpowiedzialność Zarządu za zapewnienie zgodności funkcjonowania Spółdzielni we wszystkich obszarach ochrony danych osobowych
  • odpowiedzialność karna
  • odpowiedzialność cywilnoprawna
  • odpowiedzialność administracyjna
  • odpowiedzialność finansowa
15.45-16.00

Panel dyskusyjny uczestników Forum z udziałem ekspertów

  • Jak w praktyce przystąpić do wdrażania RODO w Spółdzielni?
  • Jak wykorzystać obecne reguły i rozwiązania organizacyjne związane z pełnieniem funkcji ABI i przystosować je do pełnienia funkcji inspektora ochrony danych w Spółdzielni Mieszkaniowej?
  • pytania uczestników Forum
  • dyskusja
16.00

ZAKOŃCZENIE FORUM I WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW UDZIAŁU

□ zgłoszenie do 26 maja: 390 zł + 23% VAT

□ zgłoszenie po 26 maja: 500 zł + 23% VAT

(cena obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, konsultacje z wykładowcą, przerwy kawowe, obiad, wydanie certyfikatu)

 

Brak płatności w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia spowoduje wzrost opłaty o 10% kwoty brutto

 

RABATY:

●10 % dla osób, które posiadają aktualne certyfikaty uczestnictwa z poprzednich przedsięwzięć JDS Consulting:

(okres korzystania z rabatów wynosi 1 rok od daty wydania ostatniego posiadanego przez Państwa dokumentu)

 

● w przypadku uczestnictwa dwóch lub więcej osób z jednej firmy/instytucji, koszt uczestnictwa każdej z nich należy pomniejszyć o 5 % 

Rabaty nie podlegają sumowaniu

6 czerwca 2017

Golden Floor Plaza, al. Jerozolimskie 123A, Warszawa

Tweet

Kto powinien uczestniczyć w szkoleniu?

Członkowie Zarządów

Administratorzy Bezpieczeństwa Informacji

Osoby odpowiedzialne za ochronę danych osobowych w spółdzielni

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Sylwia Kokora

22 651 60 31

884 999 892

s.kokora@jds.com.pl

  • Strona główna
  • EN
  • Usługi
  • Klienci
  • Sponsoring
  • Dla mediów
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Szkolenia
  • Blog

Oferta

  • Doradztwo i audyt RODO
  • Outsourcing Inspektora Ochrony Danych / IOD
  • Audyt i wdrożenie NIS2 I KSC
  • Doradztwo w zakresie sztucznej inteligencji / AI
  • Doradztwo w zakresie DORA (Rozporządzenie o cyfrowej odporności operacyjnej)
  • RODO dla grup kapitałowych
  • Międzynarodowe doradztwo w zakresie RODO
  • Wsparcie w przypadku naruszenia RODO
  • Wdrożenie systemu zgłaszania naruszeń i ochrony sygnalistów (Whistleblowing System)
  • Compliance
  • Audyt plików cookie
  • Bezpieczeństwo informacji
  • Ochrona informacji niejawnych
  • Własność intelektualna
  • Ciągłość działania
  • Procedury i standardy organizacyjne
  • E-commerce
  • Korporacje
  • Technologie, media, telekomunikacja
  • Audyt
  • Doradztwo
  • Outsourcing

Dane firmowe

JDS Consulting sp. z o.o. sp.k.
Siedziba:
ul. Gorzelnicza 9, 04-212 Warszawa

Zobacz na mapie

Oddział w Gdyni:
ul. Świętojańska 9 lok. 1 "B", 81-368 Gdynia

Zobacz na mapie

NIP:

1132742035

REGON:

141620590

Zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000315726

Dane Kontaktowe

W przypadku zainteresowania nawiązaniem współpracy prosimy o kontakt:

tel:

22 651 60 31

e-mail:

office@jds.com.pl

Zobacz pełne dane

©2015 JDS Consulting. Wszystkie prawa zastrzeżone

Polityka Prywatności

Cookies