WARSZTATY Zasady prowadzenia akt pracowniczych w 2019 r.
Szanowni Państwo,
Szerokie zmiany w przepisach prawa, które weszły w życie w 2019 r. wprowadziły szereg odmienności w stosunku do dotychczasowych zasad prowadzenia dokumentacji pracowniczej. Niniejsze szkolenie ma na celu uporządkowanie i usystematyzowanie zagadnień związanych z prowadzeniem akt zarówno w formie papierowej jak i w formie elektronicznej, od chwili zgłoszenia kandydata do pracy, po jego zatrudnienie aż do momentu rozwiązania stosunku pracy.
Rekrutacja pracownika. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, których dokumentów można żądać od kandydata do pracy w toku rekrutacji, a których bezwzględnie nie można pozyskiwać, a także jak długo można je przechowywać w zależności czy doszło do nawiązania stosunku pracy czy też nie.
Zatrudnienie pracownika. Zostaną omówione aspekty związane z gromadzeniem dokumentacji do akt pracowniczych, w tym w szczególności pozyskiwanie kserokopii dokumentów oraz problematyka i odpowiedzialność, w związku z przetwarzaniem tzw. danych nadmiarowych.
Rozwiązanie stosunku pracy. Jak długo przechowywać dokumentację pracowniczą po zmianach przepisów prawa pracy – omówienie przepisów przejściowych i dostosowujących? Jakie obowiązki ma pracodawca względem osoby, która nie jest już pracownikiem?
Dokumentacja cudzoziemców. Porównanie obowiązków pracodawcy przetwarzającego dane polskich i zagranicznych pracowników.
Odpowiedzialność pracodawcy związana z przetwarzaniem dokumentacji pracowniczej. Odpowiedzialność administracyjna, cywilnoprawna oraz karna.
Nadto, w toku szkolenia zostanie zaprezentowana tabela porównawcza, rozstrzygająca które rodzaje dokumentacji można przetwarzać wobec pracowników zatrudnionych przed 1 stycznia 2019 r., a które po tym czasie.
Niniejsze szkolenie będzie również platformą do wymiany doświadczeń w wykładowcami oraz pomiędzy uczestnikami
W ramach szkolenia będą zaprezentowane wzory dokumentów, które znajdziecie Państwo również na łamach portalu odoserwis.pl. Dla każdego uczestnika oferujemy półroczny abonament dostępowy w cenie szkolenia.
Gwarantujemy najwyższą jakość.
Serdecznie zapraszamy!
Anna Rybak
Business Development Manager
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem szkolenia.
OTWARCIE WARSZTATÓW
I. Wprowadzenie do zmian w przepisach prawa pracy od 2019 r.
- Jakich danych można żądać w toku rekrutacji pracowników?
- Dokumenty rekrutacyjne - które dane pracodawca może przetwarzać po zatrudnieniu pracownika a które dane powinien na trwałe usunąć, jeżeli nie zatrudnił danej osoby?
- Okres przetwarzania dokumentów rekrutacyjnych
- Status osoby skierowanej na badanie wstępne
- Przepisy intertemporalne – które regulacje należy zastosować, celem pozostania w zgodności z prawem?
II. Obowiązki informacyjne pracodawcy oraz zarządzanie zgodami na przetwarzanie danych osobowych
- Określenie Obowiązki informacyjne pracodawcy na podstawie art. 13 i 14 RODO
- Monitoring pracowników – wzór klauzuli informacyjnej
- Obowiązki informacyjne w obszarze BHP
- Obowiązki informacyjne w Regulaminie pracy
- Obowiązki informacyjne w Regulaminie wynagradzania
- Zgoda pracownika na przetwarzanie danych osobowych – kiedy jest wymagana?
PRZERWA
III. Zawartość akt pracowniczych w zależności od chwili nawiązania stosunku pracy
- Zawartość akt pracownika, tj. które dokumenty powinny znajdować się w aktach a których bezwzględnie nie można pozyskiwać? – tabela porównawcza
- Kserokopie dokumentów – czy zawsze można kopiować w celach dowodowych?
- Okres przechowywania dokumentacji pracowniczej
- Zachowanie w tajemnicy danych osobowych przez pracowników oraz udokumentowanie zapoznanie się z dokumentacją ochrony danych osobowych
- Możliwość umieszczenia w aktach pracowniczych danych, które nie zostały przewidziane obowiązujących przepisach prawa
OBIAD
IV. Odpowiedzialność pracodawcy związana z przetwarzaniem danych osobowych w aktach pracowniczych
- Odpowiedzialność administracyjna pracodawcy na podstawie przepisów RODO
- Odpowiedzialność cywilnoprawna pracodawcy względem kandydatów do pracy \ pracowników
- Odpowiedzialność karna pracodawcy związana z przetwarzaniem danych osobowych pracowników
PRZERWA
V. Postępowanie z dokumentacją cudzoziemców
- Dokumentacja cudzoziemca w zależności od sposobu nawiązania stosunku pracy – prawa i obowiązki pracodawcy
- Dokumentacja nadmiarowa zgromadzona w toku rekrutacji
- Udostępnianie danych cudzoziemców
- Problematyka tłumaczenia dokumentacji cudzoziemców
- Okres przechowywania danych cudzoziemców
VI. Panel dyskusyjny
- Pytania uczestników
- W jaki sposób ustalić okresy przetwarzania dokumentacji pracowniczej?
- Dyskusja
ZAKOŃCZENIE WARSZTATÓW
Zgłoszenie udziału do 07.10.2019 r. (wymagana wpłata do dnia 16.10.2019):
□ 590 zł + 23 % VAT - cena obejmuje udział w szkoleniu oraz dostęp do pełnych treści odoserwis.pl na okres pół roku (183 dni)
Zgłoszenie udziału po 07.10.2019 r. (wymagana wpłata do dnia 16.10.2019):
□ 890 zł + 23 % VAT - cena obejmuje udział w szkoleniu oraz dostęp do pełnych treści odoserwis.pl na okres pół roku (183 dni)
(cena obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, konsultacje z wykładowcą, przerwy kawowe, obiad, wydanie certyfikatu oraz dostęp do odoserwis.pl w zależności od wybranej opcji płatności)
Brak płatności w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia spowoduje wzrost opłaty o 10% kwoty brutto
RABATY:
●10 % dla osób, które posiadają aktualne certyfikaty uczestnictwa z poprzednich przedsięwzięć JDS Consulting:
(okres korzystania z rabatów wynosi 1 rok od daty wydania ostatniego posiadanego przez Państwa dokumentu)
● w przypadku uczestnictwa dwóch lub więcej osób z jednej firmy/instytucji, koszt uczestnictwa każdej z nich należy pomniejszyć o 5 %
UWAGA:
Rabaty nie podlegają sumowaniu