WARSZTATY Monitoring w firmie - jak prawidłowo zorganizować i prowadzić monitorowanie pracowników i osób trzecich?
Szanowni Państwo,
Monitoring był dotychczas zagadnieniem pozbawionym szerszych rozwiązań normatywnych w polskich aktach prawnych. Kolejna reforma przepisów ochrony danych osobowych, która weszła w życie w dniu 4 maja 2019 r. wprowadziła wiele nowych rozwiązań dotyczących przetwarzania danych osobowych w ramach monitoringu. Na firmy stosujące monitoring zostały nałożone dodatkowe obowiązki zróżnicowane w zależności od kategorii osób, których dane są przetwarzane. Inne wymogi będzie należało spełnić, jeżeli monitoruje się dane pracowników, czy zleceniobiorców, a inne w przypadku monitorowania osób trzecich. Warto także pamiętać o wysokiej odpowiedzialności finansowej za niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych, nawet do 20 milionów EURO, która została przewidziana w przepisach RODO.
Pojęcie monitoringu jest wyjątkowo obszerne. Należy zauważyć, że obejmuje nie tylko montaż kamer przemysłowych w zakładzie pracy, ale również wiele innych form takich jak monitorowanie poczty elektronicznej, innych zasobów elektronicznych pracownika, czy też monitorowanie pojazdów za pomocą urządzeń GPS. Pracodawcy chętnie sięgają do nowoczesnych form nadzoru na funkcjonowaniem zakładu pracy, lecz należy pamiętać, że nie wszystko jest dozwolone.
Szkolenie porusza praktyczne aspekty związane z regulacjami dotyczącymi monitoringu w każdej z jego dostępnych form, biorąc pod uwagę zarówno przepisy, które weszły w życie po dniu 4 maja 2019 r., jak również orzecznictwo sądowe, dawne wytyczne Generalnego Inspektora Ochrony Danych oraz aktualne wydawane przez Urząd Ochrony Danych Osobowych. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się w jaki sposób zorganizować monitoring w firmie, jak wypełnić obowiązki wynikające z aktualnych przepisów prawa, a także jak przygotować praktyczną wewnętrzną dokumentację. Dodatkowo Uczestnikom zostaną przekazane wzory dokumentów do wykorzystania w swojej organizacji.
Niniejsze szkolenie będzie również platformą do wymiany doświadczeń w wykładowcami oraz pomiędzy uczestnikami
W ramach szkolenia będą zaprezentowane wzory dokumentów, które znajdziecie Państwo również na łamach portalu odoserwis.pl. Dla każdego uczestnika oferujemy półroczny abonament dostępowy w cenie szkolenia.
Gwarantujemy najwyższą jakość.
Serdecznie zapraszamy!
Anna Rybak
Business Development Manager
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem szkolenia.
OTWARCIE WARSZTATÓW
I. Monitoring w obowiązujących regulacjach prawnych
- Rodzaje monitoringu wizyjnego
- Monitoring poczty elektronicznej oraz zasobów elektronicznych pracownika
- Inne rodzaje monitoringu, w tym monitorowanie pojazdów
- Problematyka legalności atrap kamer monitoringu
II. Informowanie osób, których dane dotyczą o stosowaniu monitoringu
- Obowiązki informacyjne pracodawcy stosującego monitoring
- Wdrożenie obowiązków informacyjnych w wewnętrznej dokumentacji firmy
- Monitoring pracowników – wzór klauzuli informacyjnej
- Wypełnianie obowiązków informacyjnych względem osób niebędących pracownikami, takich jak zleceniobiorcy, przyjmujący dzieło
- Wypełnianie obowiązków informacyjnych względem osób trzecich
- Zgoda osoby na objęcie monitoringiem – kiedy jest wymagana?
III. Zgoda na prowadzenie monitoringu – kiedy jest wymagana?
- Zgoda pracownika na stosowanie monitoringu – kiedy jest wymagana?
- Zgoda osób niebędących pracownikami – kiedy jest wymagana?
- Cofnięcie zgody lub sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych – jak rozwiązywać sytuacje sporne?
- Podsumowanie – rodzaje danych przetwarzane na podstawie zgody i pozostałych podstawach prawnych
PRZERWA
IV. Przygotowanie i zabezpieczenie pomieszczeń oraz obszaru objętego monitoringiem
- Gdzie można umieścić kamery monitoringu?
- Pomieszczenia wyłączone spod stosowania monitoringu
- Zabezpieczenie urządzeń rejestrujących jako zabezpieczenie danych osobowych
- Jak sporządzić opis obszaru przetwarzania danych objętych monitoringiem? – wzór
- Treść tabliczki informującej o zastosowaniu monitoringu - wzór
OBIAD
V. Obowiązki formalne związane z prowadzeniem monitoringu
- Dostosowanie wewnętrznej dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych do rodzaju prowadzonego monitoringu
- Procedura monitoringu wizyjnego – czy pracodawca ma obowiązek jej wdrożenia?
- Ustalenie okresu usuwania nagrań
- Monitoring jako czynność przetwarzania – w jaki sposób wprowadzić zapis do Rejestru Czynności Przetwarzania?
- Przeprowadzenie oceny skutków dla ochrony danych – kiedy jest wymagane?
- Kiedy monitoring może wiązać się z profilowaniem danych?
- Obowiązki firmy związane z profilowaniem danych
PRZERWA
VI. Udostępnianie nagrań
- Komu można udzielić dostępu do nagrań i na jakich zasadach?
- Zewnętrzna firma ochroniarska – jak legalnie udzielać dostępu do nagrań pracownikom podmiotu trzeciego
- Udostępnienie nagrań osobom, których dane dotyczą (pracownikom, współpracownikom i osobom trzecim) – w jaki sposób uchronić się przed naruszeniem prawa?
VII. Panel dyskusyjny
- W jaki sposób rozpocząć przegląd zasobów monitoringu w firmie?
- Pytania uczestników
- Dyskusja
ZAKOŃCZENIE WARSZTATÓW
Zgłoszenie udziału do 07.10.2019 r. (wymagana wpłata do dnia 17.10.2019):
□ 590 zł + 23 % VAT - cena obejmuje udział w szkoleniu oraz dostęp do pełnych treści odoserwis.pl na okres pół roku (183 dni)
Zgłoszenie udziału po 07.10.2019 r. (wymagana wpłata do dnia 17.10.2019):
□ 890 zł + 23 % VAT - cena obejmuje udział w szkoleniu oraz dostęp do pełnych treści odoserwis.pl na okres pół roku (183 dni)
(cena obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, konsultacje z wykładowcą, przerwy kawowe, obiad, wydanie certyfikatu oraz dostęp do odoserwis.pl w zależności od wybranej opcji płatności)
Brak płatności w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia spowoduje wzrost opłaty o 10% kwoty brutto
RABATY:
●10 % dla osób, które posiadają aktualne certyfikaty uczestnictwa z poprzednich przedsięwzięć JDS Consulting:
(okres korzystania z rabatów wynosi 1 rok od daty wydania ostatniego posiadanego przez Państwa dokumentu)
● w przypadku uczestnictwa dwóch lub więcej osób z jednej firmy/instytucji, koszt uczestnictwa każdej z nich należy pomniejszyć o 5 %
UWAGA:
Rabaty nie podlegają sumowaniu