FORUM Członków Zarządów oraz Administratorów Bezpieczeństwa Informacji Spółdzielni Mieszkaniowych
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na liczne zapytania od spółdzielni mieszkaniowych dotyczące zmieniających się obowiązków w zakresie ochrony danych osobowych, mamy przyjemność zaprosić Państwa na kolejne organizowane przez nas Forum Członków Zarządów oraz Administratorów Bezpieczeństwa Informacji Spółdzielni Mieszkaniowych.
Tematyka Forum jest poświęcona w całości szczegółowym wyjaśnieniom zmian jakie spółdzielnie będą musiały wprowadzić w swoim funkcjonowaniu w związku z rozpoczęciem obowiązywania Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) jak również w oparciu o projekt nowej polskiej ustawy o ochronie danych osobowych, której pierwsza wersja została opublikowana w dniu 28 marca 2017 r.
Idea zorganizowania tego typu Forum powstała w wyniku przekazywanych nam przez przedstawicieli spółdzielni mieszkaniowych licznych zapytań, w jaki sposób i kiedy należy przystąpić do wdrożenia postanowień RODO. Odmiennie od aktualnych regulacji, na gruncie RODO nie wszystkie podmioty będą miały te same obowiązki. Zakres obligatoryjnych i wdrażanych rozwiązań związany będzie m.in. z wielkością spółdzielni oraz wybranymi aspektami funkcjonowania. Różnice mogą być o tyle istotne, że błędne ich określenie może narażać zarządy spółdzielni na dotkliwą odpowiedzialność finansową. Wdrożenie zbyt wysokich wymagań z drugiej strony, gdy w rzeczywistości nie muszą być spełniane, oznaczać może niepotrzebne ponoszenie wysokich nakładów i utrudnianie bieżącego funkcjonowania spółdzielni.
W związku z powyższym, niezbędne jest pełne zrozumienie istoty nowych regulacji zarówno przez zarządy spółdzielni jak i osoby aktualnie pełniące funkcje Administratorów Bezpieczeństwa Informacji, które powinny brać udział w procesie dostosowywania spółdzielni do nowych wymogów.
Podczas naszego spotkania będą omówione takie obszary tematyczne jak:
- wpływ Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych na działalność spółdzielni mieszkaniowych
- porównanie najważniejszych obowiązków ciążących na spółdzielniach mieszkaniowych na gruncie aktualnych i przyszłych przepisów, w tym na podstawie projektu nowej ustawy o ochronie danych osobowych
- omówienie nowych obowiązków spółdzielni, nie występujących w aktualnych regulacjach
- omówienie programu 12 kroków do pełnego wdrożenia RODO w odniesieniu do działalności spółdzielni
- przedstawienie informacji w zakresie powoływania funkcji Inspektora Ochrony Danych w spółdzielniach
- omówienie zakresu odpowiedzialności spółdzielni i jej zarządów za brak zgodności z nowymi regulacjami
Ostatnią częścią Forum będzie panel dyskusyjny z udziałem naszych wykładowców – prawników i radców prawnych, wieloletnich praktyków zarządzania systemami ochrony danych osobowych oraz pełniących na co dzień funkcję ABI w największych w Polsce spółdzielniach mieszkaniowych.
Zapraszamy do zapoznania z programem szczegółowym oraz do udziału w naszym Forum.
Serdecznie zapraszamy!
Sylwia Kokora Menedżer Projektu
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem szkolenia.
OTWARCIE FORUM
Wpływ Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych /RODO/ na działalność Spółdzielni Mieszkaniowych
- jak będzie wyglądał system prawa ochrony danych osobowych po rozpoczęciu obowiązywania RODO?
- czym różni się przygotowanie Spółdzielni do wdrożenia RODO od dotychczas prowadzonych wdrożeń?
- kiedy rozpocząć i zakończyć przygotowanie Spółdzielni do nowych przepisów o ochronie danych osobowych?
- najważniejsze zmiany wprowadzone przez RODO dotyczące Spółdzielni Mieszkaniowych
Porównanie obowiązków ciążących na Spółdzielniach Mieszkaniowych na gruncie aktualnych i przyszłych przepisów
- legalność przetwarzania danych - podstawy prawne przetwarzania danych na gruncie ustawy ochronie danych i ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych – podobieństwa i różnice, ustalenie podstawy przetwarzania danych dla posiadanych zasobów w Spółdzielniach Mieszkaniowych
- obowiązki informacyjne – pierwotne i wtórne obowiązki informacyjne, formy i zakres ich realizacji
- prawa podmiotów danych – uprawnienia informacyjne, korekcyjne, do wniesienia sprzeciwu i żądania zaprzestania przetwarzania danych, nowe uprawnienia
- udostępnianie i przetwarzanie danych
- zabezpieczenie danych - aktualne wymagania prawne dla zabezpieczenia danych osobowych, różnice w podejściu dzisiaj i w przyszłości
- powołanie administratora bezpieczeństwa informacji / powołanie inspektora ochrony danych – czy wszystkie Spółdzielnie będą musiały powoływać inspektorów ochrony danych?
PRZERWA
Nowe obowiązki niewystępujące w aktualnie obowiązującej ustawie o ochronie danych osobowych
- zgłaszanie naruszeń i zawiadamianie o naruszeniu
- ocena skutków dla ochrony danych osobowych
- nowe rodzaje dokumentacji ochrony danych osobowych
12 kroków do pełnego wdrożenia RODO w Spółdzielniach Mieszkaniowych – szczegółowe omówienie
- uświadomienie zarządów Spółdzielni o potrzebie podjęcia kompleksowych działań w związku z koniecznością wdrożenia RODO
- powołanie Zespołu ds. wdrożenia lub wybór ekspertów do współpracy
- inwentaryzacja procesów przetwarzania danych osobowych
- mapa procesów przetwarzania danych osobowych
- audyt wymagań RODO (audyt w zakresie spełniania wymagań ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych)
- przygotowanie check listy wdrożeniowej
- ocena ryzyka i/lub ocena skutków dla ochrony danych
- przygotowanie klauzul zgód
- przygotowanie procedur i polityk, umów
- wdrożenie procedur i rozwiązań faktycznych, renegocjacje umów
- powołanie inspektora ochrony danych / specjalisty ds. ochrony danych / zespołu ds. ochrony danych
- szkolenia dla pracowników z nowych zasad ochrony danych osobowych
LUNCH
Inspektor ochrony danych w Spółdzielni Mieszkaniowej
- podstawy powołania inspektora ochrony danych w Spółdzielniach Mieszkaniowych
- jak przeprowadzić procedurę w zakresie obowiązku lub braku obowiązku powołania inspektora?
- gwarancje trwałości stosunku prawnego inspektora ochrony danych
- konflikt interesów oraz tajemnica zawodowa inspektorów w Spółdzielniach Mieszkaniowych
- obowiązki informacyjne inspektorów ochrony danych
- zakres obowiązków inspektorów danych w Spółdzielniach Mieszkaniowych - omówienie
- odpowiedzialność inspektora danych
PRZERWA
Możliwa odpowiedzialność Spółdzielni i jej Zarządów związana z brakiem zgodności z RODO
- odpowiedzialność Zarządu za zapewnienie zgodności funkcjonowania Spółdzielni we wszystkich obszarach ochrony danych osobowych
- odpowiedzialność karna
- odpowiedzialność cywilnoprawna
- odpowiedzialność administracyjna
- odpowiedzialność finansowa
Panel dyskusyjny uczestników Forum z udziałem ekspertów
- Jak w praktyce przystąpić do wdrażania RODO w Spółdzielni?
- Jak wykorzystać obecne reguły i rozwiązania organizacyjne związane z pełnieniem funkcji ABI i przystosować je do pełnienia funkcji inspektora ochrony danych w Spółdzielni Mieszkaniowej?
- pytania uczestników Forum
- dyskusja
ZAKOŃCZENIE FORUM I WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW UDZIAŁU
□ zgłoszenie do 02 czerwca: 390 zł + 23% VAT
□ zgłoszenie po 02 czerwca: 500 zł + 23% VAT
(cena obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, konsultacje z wykładowcą, przerwy kawowe, obiad, wydanie certyfikatu)
Brak płatności w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia spowoduje wzrost opłaty o 10% kwoty brutto
RABATY:
●10 % dla osób, które posiadają aktualne certyfikaty uczestnictwa z poprzednich przedsięwzięć JDS Consulting:
(okres korzystania z rabatów wynosi 1 rok od daty wydania ostatniego posiadanego przez Państwa dokumentu)
● w przypadku uczestnictwa dwóch lub więcej osób z jednej firmy/instytucji, koszt uczestnictwa każdej z nich należy pomniejszyć o 5 %
Rabaty nie podlegają sumowaniu