4-dniowy KURS dla Administratorów Bezpieczeństwa Informacji Spółdzielni Mieszkaniowych (tyko jedna edycja w 2017 r.!)
Szanowni Państwo,
W maju 2018 roku wchodzą istotne zmiany w obszarze ochrony danych osobowych wprowadzane Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Wymagają one od wszystkich spółdzielni mieszkaniowych wcześniejszego dostosowania praktyki przetwarzania danych do nowych zasad. Zarazem istotne jest również spełnianie obecnych regulacji. Podkreślić trzeba, iż właściwe wypełnianie aktualnych przepisów stanowi dobrą podstawę do tego aby efektywnie przygotować się do wdrożenia Rozporządzenia, ponieważ po zmianach polskich przepisów o ochronie danych osobowych w 2015 roku częściowo przystosowano je do treści Rozporządzenia, które wówczas było procedowane na gruncie europejskim.
Zgodnie z wymogami stawianymi przez Rozporządzenie podmioty, które w ramach swojej głównej działalności regularnie i na dużą skalę monitorują osoby lub jeżeli ich działalność polega na przetwarzaniu na dużą skalę szczególnych kategorii danych osobowych będą miały obowiązek powołania doświadczonego inspektora ochrony danych. Taki obowiązek z pewnością będzie dotyczył wielu spółdzielni mieszkaniowych. Zadaniem inspektora jest m.in.: informowanie zarządów spółdzielni jak wdrożyć i przestrzegać RODO, monitorowanie zgodności działania, szkolenia, prowadzenie audytów wewnętrznych czy pełnienie roli punktu kontaktowego.
Posiadanie przygotowanego do roli inspektora ochrony danych specjalisty, rozumiejącego specyficzny obszar wymagań w sferze ochrony danych osobowych w działalności spółdzielni mieszkaniowych jest najlepszym gwarantem bezpiecznego funkcjonowania spółdzielni. Podkreślenia również wymaga fakt, iż inspektorzy powoływani w spółdzielniach mieszkaniowych nie będą ponosili odpowiedzialności za niezgodność z przepisami Rozporządzenia. Jak wskazują wytyczne Grupy Roboczej art. 29 ds. Ochrony Danych – niezależnego organu doradczego Komisji Europejskiej, Rozporządzenie jasno określa, iż to podmioty, czyli zarządy spółdzielni mieszkaniowych zobowiązane są do zapewnienia i udowodnienia zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami prawa. Prawidłowe wdrożenie zasad ochrony danych osobowych z pomocą przeszkolonego na Kursie specjalisty powinno z pewnością stać się obecnie zadaniem priorytetowym dla wszystkich zarządów spółdzielni mieszkaniowych. Na spółdzielnie nie stosujące prawidłowych zasad przetwarzania danych będą mogły być bowiem nakładane dotkliwe kary finansowe, co spowodować może ich istotne problemy egzystencjonalne.
Niniejszy Kurs, jest pierwszą w Polsce akredytowaną formą kształcenia ustawicznego, która w sposób kompleksowy przygotowuje jego uczestników do pełnienia funkcji Administratorów Bezpieczeństwa Informacji jak i Inspektorów Ochrony Danych w rozumieniu RODO w spółdzielniach mieszkaniowych, pod względem merytorycznym, organizacyjnym i metodologicznym. Program szczegółowy o potwierdzonej wysokiej jakości i obszernym zakresie tematycznym jest wzbogacony licznymi CASE STUDIES z obszaru funkcjonowania spółdzielni mieszkaniowych, pozwalającymi na nabycie praktycznych doświadczeń w realizowaniu swoich funkcji. W Kursie uwzględniono aspekty funkcjonowania ABI na gruncie aktualnych wymogów prawa jak również Inspektora Ochrony Danych na gruncie wymogów RODO i w oparciu o najnowsze wytyczne Grupy Roboczej art. 29 i projekt nowej ustawy o ochronie danych osobowych.
Kurs kończy się egzaminem, którego pozytywne zaliczenie uprawnia do uzyskania zaświadczenia wydanego na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 622) o ukończeniu Kursu dla Administratorów Bezpieczeństwa Informacji / Inspektorów Ochrony Danych. Dodatkowo, każdy uczestnik otrzyma Certyfikat potwierdzający znajomość Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych w zakresie wymaganym do pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych.
Kurs to ponad 30 godzin merytorycznych wykładów, ćwiczeń i warsztatów
Serdecznie zapraszamy!
Sylwia Kokora Menadżer Projektu
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem szkolenia.
DZIEŃ PIERWSZY - OTWARCIE KURSU
Administratora Bezpieczeństwa Informacji (ABI) w ustawie o ochronie danych osobowych
- wymagane ustawowo kompetencje do pełnienia funkcji (Administratora Bezpieczeństwa Informacji) ABI
- zasady podległości służbowej Administratora Bezpieczeństwa Informacji w ramach spółdzielni
- zakaz powierzania Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji dodatkowych zadań, które utrudniają lub uniemożliwiają prawidłowe pełnienie obowiązków na gruncie ochrony danych osobowych
- obowiązek zapewnienia środków niezbędnych do niezależnego wypełniania zadań przez ABI
- możliwość wyznaczenia zastępców Administratora Bezpieczeństwa Informacji – zasady powoływania
- obowiązek zgłoszenia ABI przez Spółdzielnię Mieszkaniową do rejestru prowadzonego przez GIODO – ćwiczenie, opracowanie projektu wniosku zgłaszającego ABI do rejestru
Inspektor Ochrony Danych w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych (RODO)
- podstawy powołania Inspektora Ochrony Danych
- obowiązkowe lub dobrowolne powołanie Inspektora Ochrony Danych (IOD) w Spółdzielniach Mieszkaniowych
- ćwiczenie: przeprowadzenie procedury w zakresie obowiązku lub braku obowiązku wyznaczenia IOD dla Spółdzielni Mieszkaniowej
- IOD dla administratora danych czy procesora? Relacje Inspektorów Ochrony Danych
- powołanie IOD dla kilku podmiotów
- wykonywanie zadań IOD przez pracownika spółdzielni lub podmiot zewnętrzny na podstawie umowy
- powołanie Inspektora Ochrony Danych
- kwalifikacje zawodowe Inspektora Ochrony Danych - wykazanie wiedzy na temat prawa i praktyk, w tym w zakresie RODO oraz umiejętności dotyczących wypełniania zadań
- formalne wyznaczenie Inspektora Ochrony Danych i obowiązki informacyjne
- organizacja stanowiska Inspektora Ochrony Danych w strukturze spółdzielni
- status Inspektora Ochrony Danych
- zasoby Inspektora Ochrony Danych, powołanie zespołu IOD – czas, narzędzia, ludzie, procedury
- „łatwa dostępność” Inspektora Ochrony Danych
- konflikt interesów oraz tajemnica zawodowa Inspektora Ochrony Danych
- opracowanie i wdrożenie „Polityki przeciwdziałania konfliktowi interesów”
- zakres tajemnicy zawodowej Inspektora Ochrony Danych i związana z tym organizacja pracy
- obowiązki informacyjne
- publikacja danych i zawiadomienie GIODO
- formy i zakres realizacji obowiązku informacyjnego o powołaniu IOD wewnątrz i na zewnątrz spółdzielni
PRZERWA
Porównanie statusu Administratora Bezpieczeństwa Informacji i Inspektora Ochrony Danych
- podobieństwa i różnice w formalnym wyznaczeniu
- porównanie kwalifikacji zawodowych; wykazanie kwalifikacji
- organizacja stanowiska pracy ABI i IOD w strukturze spółdzielni – modelowanie stanowisk – podobieństwa i różnice
- przejście z roli Administratora Bezpieczeństwa Informacji do roli Inspektora Ochrony Danych
OBIAD
Ustawowe obowiązki ABI według aktualnych wymogów – wprowadzenie do tematyki
- sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z wymogami prawa, rodzaje sprawdzeń
- opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych sprawdzeń
- nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych
- przeprowadzanie szkoleń i instruktaży z zakresu ochrony danych osobowych dla pracowników spółdzielni
- inne obowiązki ABI wynikające z aktualnych przepisów prawa
Obowiązki Inspektora Ochrony Danych zgodnie z treścią Rozporządzenia oraz wytycznymi Grupy Roboczej ds. art. 29
- Inspektor Ochrony Danych jako „punkt kontaktowy” dla podmiotów danych
- Inspektor Ochrony Danych jako „punkt kontaktowy” dla organu nadzorczego - Generalnego Inspektora Ochrony Danych oraz współpraca z organem nadzorczym
- informowanie i monitorowanie zgodności z RODO min.:
- szkolenia, zwiększanie świadomości
- doradztwo w zakresie ochrony danych osobowych we wszelkich procesach przetwarzania danych
- audyty zgodności funkcjonowania spółdzielni z RODO
- rola IOD w ocenie skutków dla ochrony danych
- rola IOD w procedurach informowania o naruszeniu oraz reagowania na naruszenia ochrony danych
- rola IOD w implementacji RODO /wsparcie w implementacji RODO, w tym zasad przetwarzania danych osobowych, praw osób, których dane dotyczą, ochrony danych w fazie projektowania oraz domyślnej ochrony danych, rejestru czynności przetwarzania, wymogów bezpieczeństwa przetwarzania i zgłoszenia naruszeń zgodnie z wytycznymi Grupy Roboczej art. 29 ds. Ochrony Danych/
- rola IOD w prowadzeniu rejestru czynności przetwarzania lub rejestru wszystkich kategorii czynności przetwarzania
PRZERWA
Porównanie obowiązków ABI i Inspektora Ochrony Danych
- podobieństwa i różnice w zakresie obowiązków
- prace równoległe, jak zaplanować swoje działania aby nie uchybiając aktualnym obowiązkom przygotować się na nadchodzące zmiany
- jak wykorzystać obecne reguły i rozwiązania związane z pełnieniem funkcji ABI i przystosować je do pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych
DZIEŃ DRUGI
Obowiązki Spółdzielni Mieszkaniowych i rola ABI w ich realizacji
- legalność przetwarzania, podstawy prawne przetwarzania danych zwykłych i ich szczególnych kategorii
- obowiązki informacyjne (pierwotne, wtórne, czynne, bierne)
- powierzenie przetwarzania danych – umowa o powierzeniu przetwarzania danych osobowych
- udostępnianie danych – podstawy i sposoby udostępniania danych oraz realizacja obowiązku odnotowywania udostępnień
- realizacja praw osób których dane dotyczą
- zabezpieczenie danych osobowych – formalne, organizacyjne i techniczne
- obowiązek rejestracji zbiorów danych w rejestrze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
PRZERWA
Administrator Bezpieczeństwa Informacji jako osoba odpowiedzialna za przeprowadzanie okresowych sprawdzeń zgodności przetwarzania danych osobowych w Spółdzielni
- zasady prowadzenia sprawdzeń planowych
- obowiązek realizacji sprawdzeń planowych na podstawie opracowanego planu sprawdzeń
- zasady i przypadki obligatoryjnego przeprowadzenia sprawdzenia pozaplanowego
- przeprowadzenie sprawdzenia na żądanie GIODO – zasady prawidłowego postępowania
- wymagany zakres sprawdzeń planowych i pozaplanowych
- opracowanie, wdrożenie i realizacja okresowych planów sprawdzeń przez ABI – ćwiczenie
- przedstawienie planu sprawdzeń do wiadomości Zarządu spółdzielni
- opracowanie programu konkretnego sprawdzenia przez ABI – ćwiczenie
- ustalenie zakresu czynności do realizacji podczas planowanego sprawdzenia
- zakres uprawnień audytorskich i kontrolnych Administratora Bezpieczeństwa Informacji w ramach prowadzonego sprawdzenia
- zbieranie ustnych i pisemnych wyjaśnień od osób objętych sprawdzeniem
- przeprowadzenie oględzin miejsc objętych sprawdzeniem
- uzyskiwanie dostępu do urządzeń, nośników i systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych
- analizowanie dokumentów dotyczących przetwarzania danych osobowych
- inne uprawnienia
- powiadamianie pracowników spółdzielni o objęciu ich czynnościami sprawdzenia – reguły właściwego postępowania
- wymagania prawne odnośnie przeprowadzania sprawdzenia przez ABI w systemach i infrastrukturze informatycznej spółdzielni
- zasady dokumentowania czynności podejmowanych przez Administratora Bezpieczeństwa Informacji podczas poszczególnych działań sprawdzających
- sporządzanie notatek z przeprowadzonych czynności - wzór
- protokoły odebrania ustnych wyjaśnień - wzór
- protokoły z przeprowadzonych oględzin - wzór
- sporządzanie kopii otrzymanych do analizy dokumentów – zasady bezpiecznego kopiowania
- tworzenie kopii obrazów z monitora komputera – zasady postępowania
- sporządzanie kopii logów i rejestrów systemów informatycznych, w których są przetwarzane dane osobowe – zasady współpracy ze służbami informatycznymi
- inne możliwe sposoby dokumentowania podjętych czynności przez ABI
- prawo żądania przez ABI wydania opinii w przedmiocie sprawdzenia przez zewnętrznego eksperta
- zasady i okres przechowywania dokumentacji z przeprowadzonych sprawdzeń
Zasady opracowywania Sprawozdania z przeprowadzonych sprawdzeń planowych i pozaplanowych przez Administratora Bezpieczeństwa Informacji spółdzielni
- wymagany ustawowo zakres Sprawozdania
- zasady opracowywania Sprawozdania w formie papierowej i elektronicznej
- terminy opracowania przez ABI treści Sprawozdania, określone w przepisach prawa
- opracowanie przykładowej treści Sprawozdania – ćwiczenie
- obowiązek okresowego przechowywania treści opracowanych przez ABI Sprawozdań
OBIAD
Znowelizowane zasady i tryb przeprowadzania nadzoru nad dokumentacją z zakresu ochrony danych osobowych przez Administratora Bezpieczeństwa Informacji
- rodzaje dokumentów obligatoryjnych z zakresu ochrony danych osobowych, które należy wdrożyć w spółdzielni
- dokumenty fakultatywne, których wdrożenie nie jest obwarowane przepisami lecz wynika z dobrych praktyk działalności Administratora Bezpieczeństwa Informacji w Spółdzielniach Mieszkaniowych
- relacja Polityki bezpieczeństwa oraz Instrukcji zarządzania systemami informatycznymi do innych regulacji dotyczących ochrony danych osobowych
- zasady przeprowadzania weryfikacji przez ABI opracowania i kompletności dokumentacji przetwarzania danych – badanie formalnej zgodności dokumentacji z wymaganiami przepisów prawa
- reguły przeprowadzania oceny zgodności dokumentacji z aktualnymi przepisami prawa – prowadzenie monitoringu przepisów prawa przez ABI
- kryteria przeprowadzania oceny stanu faktycznego w zakresie przetwarzania danych osobowych opisanego w dokumentacji – przeglądy aktualności opracowanej dokumentacji
- badanie poziomu przestrzegania zasad i wytycznych określonych w dokumentacji przez osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych – czynności kontrolne ABI
- obowiązek przeprowadzania weryfikacji dokumentacji przetwarzania danych w ramach sprawdzeń planowych i pozaplanowych realizowanych przez ABI
- udział ABI w realizacji procedur określonych w dokumentacji przetwarzania danych osobowych i wynikające z tego konsekwencje w kontekście przeprowadzanych okresowych weryfikacji dokumentacji
- zasady postępowania ABI w przypadku wykrycia nieprawidłowości w dokumentacji przetwarzania danych
- zawiadomienie Zarządu spółdzielni o osobach, które dopuściły się naruszeń zasad określonych w dokumentacji przetwarzania danych
PRZERWA
Zasady prowadzenia jawnego rejestru zbiorów danych osobowych przez ABI
- rodzaje zbiorów danych w spółdzielniach jakie powinny znaleźć się w rejestrze prowadzonym przez ABI
- wymagany zakres informacji jakie musi znaleźć się w rejestrze zbiorów danych
- zasady pozyskiwania informacji niezbędnych do prowadzenia rejestru zbiorów danych
- możliwe sposoby aktualizowania treści rejestru, prowadzenie wykazu zmian
- zasady prowadzenia rejestru zbiorów w formie papierowej i elektronicznej
- zasady ujawniania treści rejestru zbiorów w zależności formy w jakiej jest prowadzony
- opracowanie wzorcowego rejestru zbiorów danych osobowych przez ABI – ćwiczenie
Zasady realizowania kompetencji szkoleniowych z zakresu ochrony danych osobowych przez ABI
- ustawowy obowiązek zapewnienia przez ABI zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych
- możliwe sposoby realizacji kompetencji szkoleniowych przez ABI
- moment spełnienia obowiązku szkoleniowego wobec osób upoważnionych do przetwarzania danych
- minimalny zakres informacji jaki powinien być przekazywany osobom upoważnionym w ramach działań szkoleniowych ABI – propozycja tematyczna
- uprawnienie ABI do organizowania szkoleń przy wsparciu zewnętrznego podmiotu
DZIEŃ TRZECI
Zasady współpracy ABI z Biurem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
- redagowanie pism urzędowych:
- sporządzenie pisma urzędowego, zgodnie z wymogami Kodeksu Postępowania Administracyjnego
- praktyka prowadzenia korespondencji z GIODO:
- przygotowanie wniosku o udzielenie interpretacji przepisów prawa z zakresu ochrony danych osobowych przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych – ćwiczenie
- udzielanie odpowiedzi na zapytania skierowane przez GIODO – ćwiczenie
Udział ABI w kontrolach przeprowadzanych przez GIODO
- zasady przeprowadzania kontroli i rodzaje kontroli
- przykłady obszarów i zagadnień najczęściej obejmowanych kontrolą w spółdzielniach
- kompetencje inspektora ochrony danych osobowych
- zasady przygotowania spółdzielni przez ABI do kontroli GIODO
- przebieg kontroli
- rola ABI podczas czynności kontrolnych
- odpowiedzialność karna za utrudnianie inspektorowi wykonania czynności kontrolnych
- zasady dokumentowania czynności kontrolnych
- składanie zastrzeżeń i uwag do protokołu
- uprawnienia pokontrolne GIODO
PRZERWA
Prezentacja zmian i nowości wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) w odniesieniu do ustawy o ochronie danych osobowych
- zwiększenie zakresu podmiotowego – kogo dotyczy RODO
- zgoda na przetwarzanie danych i nowe uwarunkowania dotyczące jej udzielania
- legalność przetwarzania danych
- podstawy prawne przetwarzania danych zwykłych
- podstawy prawne przetwarzania szczególnych kategorii danych
- prawo do bycia zapomnianym i realizacja tego prawa przez administratora danych
- obowiązki informacyjne po nowemu
- nowy zakres obowiązków informacyjnych
- terminy realizacji obowiązków informacyjnych
- pierwotne i wtórne oraz czynne i bierne obowiązki informacyjne
- prawo do przenoszenia danych
- profilowanie i automatyzacja decyzji
- powierzenie przetwarzania danych zgodnie z nowymi zasadami
OBIAD
Zupełnie nowe obowiązki administratorów danych i przetwarzających
- kim są współadministratorzy i jak wyglądają ich obowiązki
- rejestr czynności przetwarzania czyli rejestr zbiorów po nowemu
- kto będzie zobowiązany do prowadzenia rejestru
- zakres i sposób prowadzenia rejestru
- zgłaszanie naruszeń ochrony danych osobowych do GIODO i podmiotom danych
- przypadki i termin zgłaszania naruszeń
- zakres informowania
- wyłączenia z informowania
- odpowiedzialność
- czym jest ocena skutków dla ochrony danych osobowych
- co obejmuje i czy zawsze należy ją przeprowadzać w Spółdzielniach Mieszkaniowych
- konsultacje z GIODO, kiedy należy je przeprowadzać
- kodeksy postępowania i certyfikacja
- jak mogą pomóc administratorom danych
- jak do nich przystąpić
- zasady weryfikacji zgodności działania z kodeksami i RODO
PRZERWA
Przygotowanie do wdrożenia RODO
- od czego rozpocząć wdrażanie RODO w Spółdzielniach Mieszkaniowych
- inwentaryzacja procesów przetwarzania danych: zakres inwentaryzacji w spółdzielni - ćwiczenie
- szacowanie i ocena ryzyka bezpieczeństwa danych osobowych
- wytyczne Grupy Roboczej ds. art. 29 i Europejskiej Rady Ochrony Danych i znaczenie wytycznych i zaleceń w procesie wdrażania RODO
DZIEŃ CZWARTY
Nowe zasady odpowiedzialności i kary pieniężne
- rodzaje odpowiedzialności za naruszenie RODO
- zasady nakładania administracyjnych kar pieniężnych zgodnie z Rozporządzeniem
- wysokość nakładanych kar
- możliwe rodzaje odpowiedzialności Spółdzielni Mieszkaniowej na gruncie RODO
Odpowiedzialność z tytułu niewłaściwego wykonywania funkcji ABI
- odpowiedzialność ABI a odpowiedzialność spółdzielni
- rodzaje odpowiedzialności ABI (dyscyplinarna, administracyjna, cywilno-prawna, karna)
- zasady bezpiecznego pełnienia funkcji ABI
- inne osoby, ponoszące odpowiedzialność prawną w obszarze ochrony danych osobowych a odpowiedzialność ABI – przykłady transferu zakresu odpowiedzialności
PRZERWA
Odpowiedzialność Inspektora Ochrony Danych
- podstawa i zakres odpowiedzialności
- czy możliwe jest odwołanie lub ukaranie DPO za wykonywanie przez niego zadań
Właściwy dobór narzędzi pracy i form wsparcia przez ABI/Inspektora Ochrony Danych
- prowadzenie oceny zapotrzebowania i doboru zewnętrznych dostawców profesjonalnych usług wspomagających funkcjonowanie ABI/IOD
- określenie potrzeb, celu i zakresu działań wspierających funkcjonowanie ABI/IOD możliwych do przeprowadzenia przez podmioty zewnętrzne
- przygotowanie wytycznych do realizacji zadania przez podmioty zewnętrzne
- poszukiwanie odpowiednich do potrzeb dostawców usług, w oparciu o dostępne źródła informacji
- dobór i użytkowanie narzędzi służących do pozyskiwania informacji:
- potencjalne źródła informacji do wykorzystania w pracy ABI/IOD
- dobieranie skutecznych narzędzi służących do pozyskiwania informacji
OBIAD
Omówienie wyników egzaminu. Podsumowanie kursu
Zakończenie kursu i wręczenie:
- zaświadczeń o ukończeniu Akredytowanego Kursu dla Administratorów Bezpieczeństwa Informacji/Inspektorów Ochrony Danych w Spółdzielniach Mieszkaniowych
- certyfikatu znajomości przepisów RODO w zakresie wymaganym do pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych
Termin zgłaszania: 12 maja 2017 r.
Koszt udziału: 2 990 zł – udział w całym kursie bez zakwaterowania - wpłata do dnia 18.05.2017
(cena obejmuje udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, obiady, wydanie certyfikatu, dostęp do odoserwis.pl na okres 183 dni)
Podana cena jest kwotą brutto. Zastosowano stawkę zwolnioną podatku VAT za udział w szkoleniu akredytowanym na podstawie art. 43 pkt 29 ustawy o VAT w zw. z § 13 ust. 1 pkt 19 rozporządzenia Ministra Finansów z 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
RABATY:
● 10 % dla osób, które posiadają aktualne certyfikaty uczestnictwa z poprzednich przedsięwzięć JDS Consulting:
(okres korzystania z rabatów wynosi 1 rok od daty wydania ostatniego posiadanego przez Państwa dokumentu)
● w przypadku uczestnictwa dwóch lub więcej osób z jednej firmy/instytucji, koszt uczestnictwa każdej z nich należy pomniejszyć o 5 %
OPCJE DODATKOWE:
□ zakwaterowanie w pokoju 2-osobowym + kolacja – 199 zł za jedną dobę dla jednej osoby
□ zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym + kolacja – 299 zł za jedną dobę dla jednej osoby
□ „Metodyka pracy administratora bezpieczeństwa informacji” oraz materiały szkoleniowe kursu w wersji elektronicznej z tabletem Lenovo – 399 zł
TRANSPORT: Przygotowaliśmy możliwość transportu do miejsca realizacji kursu. Transport realizowany będzie w przeddzień szkolenia o godz. 19.00 oraz w dniu rozpoczynającym szkolenie o godz. 8.15. Punkt zbiórki – przed wejściem do Złotych Tarasów od ulicy E. Plater (obok Hard Rock Cafe). Realizowany będzie również transport powrotny do Dworca Centralnego w ostatnim dniu szkolenia ok. godz. 15.00. Telefon do koordynatora transportu: 884 999 892
Koszt transportu: 39 zł – za 1 przejazd 1 osoby w jedną stronę
Rabaty nie podlegają sumowaniu