Webinar Umowy w czasach pandemii
Pojawienie się nowego wirusa i obawy w związku z jego rozprzestrzenianiem dotknęły życia gospodarczego w szerokim wymiarze i uzmysłowiły wielu przedsiębiorcom kilka kwestii – od tego jak ważne jest podpisanie umowy, po fakt, że dobra konstrukcja umowy znaczy w czasach niespodziewanych zdarzeń wiele. Ma wpływ na utrzymanie płynności finansowej, pole negocjacji czy możliwość pomniejszenia strat.
Blok podstawowy (60 minut) zawiera bazowe informacje, zaś blok rozszerzony (120 minut) został uzupełniony o przykłady oraz praktyczne wskazówki na temat umów: ich podpisania, odstąpienia oraz dokonywania zmian.
1 CZERWCA- 10:00-11:00 BEZPŁATNY BLOK PODSTAWOWY
- Zmiany umów o udzielenie zamówienia publicznego w tarczy antykryzysowej
- Co to jest siła wyższa i zmiany umów w kontekście siły wyżej
- Klauzula rebus sic stantibus ( nadzywczajna zmiana okoliczności)
- Przesłanki zmian umowy w kontekście COVID-19
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy – rodzaje i skutki.
- W jakiej formie dokonywać zmian umowy
- Skuteczność zmian umowy
- Czy brak zapisów o możliwości zmiany umowy uniemożliwia jej zmianę wobec COVID 19
2 CZERWCA -10:00-12:00 BLOK ROZSZERZONY- PŁATNY (50 zł brutto)
- Zmiany umów o udzielenie zamówienia publicznego w tarczy antykryzysowej
* przesłanki i wymiar praktyczny
- Zmiany umów w kontekście siły wyższej.
* co to jest siła wyższa
* przykłady zapisów umownych
* siła wyższa a kary umowne
* siła wyższa a rozwiązanie umowy
- Klauzula rebus sic stantibus
* przesłanki zastosowania
* sąd
* czy musi być w umowie
- COVID 19 a umowa
* czy brak zapisów uniemożliwia zmianę umowy ze względu na COVID19
* czy pandemia może stanowić przesłankę zmiany umowy
- Odstąpienie od umowy
* umowne
* kodeksowe
- Jak dokonywać zmian umowy
* ustnie, pisemnie, elektronicznie – co najlepsze
* kto ma się podpisać
Zapraszamy!
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem szkolenia.
Zapisy: office@jds.com.pl
Przy zgłoszeniu prosimy o podanie rodzaju bloku i terminu szkolenia.
Warunkiem udziału w bloku rozszerzonym jest dokonanie wpłaty w wysokości 50 zł (40,65 zł + 23 % VAT)
Dane do przelewu:
JDS Consulting sp. z o.o.
ul. Gorzelnicza 9
04-212 Warszawa
Bank Zachodni WBK S.A. 70 O/Warszawa 13 1500 1878 1218 7007 8321 0000
Informujemy, że Administratorami Państwa danych osobowych są wspólnie organizator szkoleń JDS Consulting sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Gorzelnicza 9 oraz współorganizator szkoleń JDS Consulting sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie przy ul. Gorzelnicza 9. Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu przyjęcia zgłoszenia na szkolenie i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz w celu realizowania działań marketingowych własnych produktów i usług (art. 6 ust. 1 lit. a ROODO). Dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż wymagany dla realizacji celu, dla którego są przetwarzane lub do momentu cofnięcia zgody przez osobę, która ją wyraziła. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych oraz nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu związanym z automatycznym podejmowaniem decyzji. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych. Do momentu usunięcia danych, przysługuje Państwu prawo do wycofania swojej zgody poprzez przesłanie bez podania przyczyny, a także bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Przysługujące Państwu prawa można wykonywać, pisząc na adres email: office@jds.com.pl lub wysyłając pismo na adres ul. Gorzelnicza 9, 04-212 Warszawa. W przypadku uznania, iż Państwa dane przetwarzane są niezgodnie z prawem, przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego.